CAUZELE DEFECTIUNILOR TRANSMISIEI FINALE
Pentru a asigura o funcționare eficienta a transmisiei finale este necesar sa urmăriți recomandările producătorului si sa efectuate la timp toate inspecțiile necesare utilajului.
Motive Ale Defecțiunilor Transmisiei Finale Sunt:
- Nerespectarea termenelor prescrise de producător pentru schimbul de ulei si filtre,
- Scurgeri de ulei,
- Lipsa lucrărilor de întreținere pe termen lung,
- Nerespectarea ghidului de utilizare a utilajului,
- Funcționarea utilajului la sarcini mari,
- Uzura naturala.
Daca ignorați simptomele precum: zgomot anormal, scurgeri de ulei, scăderea puterii, puteți ajunge la distrugerea completa a transmisiei finale. Daunele interne cauzate ar putea sa nu permită repararea transmisiei finale sau costul reparațiilor va depăși achiziționarea unei transmisiei finale uzate.
O cauza frecventa a defecțiunilor este lipsa uleiului din transmisie ce provoca blocarea rulmenților, deformarea dinților și chiar ruperea carcasei. Prin urmare, este necesara monitorizarea permanenta a cantității de ulei si starea lui pentru a evita daunele inutile.
Defecțiunile transmisiei finale pot fi cauzate si de o cantitate excesiva de ulei in butuc. Pe măsura ce temperatura uleiului creste, volumul lui se mărește si creste presiunea asupra garniturilor, care va provoca scurgeri de ulei sau deteriorarea carcasei.
Uzura garniturilor trebuie monitorizata cu regularitate deoarece, fiind deteriorate, vor cauza scurgeri de ulei și blocarea rulmenților. Recomandările pentru funcționarea și întreținerea utilajelor pot fi găsite pe site-ul oficial al Caterpillar, Komatsu, JCB, Volvo, Yanmar, New Holland, Case, etc.
PROBLEME ALE TRANSMISIEI FINALE
Componentele sistemului hidraulic au o anumita durata de viața. Uzura reducției finale poate fi încetinita, daca monitorizam regulat modul de funcționare și starea echipamentului.
Factori Care Necesita Atenție:
- Cantitatea de ulei hidraulic din rezervor;
- Cum funcționează transmisia finala;
- Tensionarea senilelor;
- Viteza de funcționare a utilajului;
- Starea șenilelor, rolelor de ghidare și a rolelor de susținere;
- Presiunea și debitul uleiului;
- Prezența scurgerilor;
- Starea semeringurilor.
ETAPELE DE REPARATIE A TRANSMISIEI FINALE
Verificarea Transmisiei Finale Consta In 3 Pași:
- Demontarea completa a transmisiei finale;
- Spălarea temeinica a pieselor componente;
- Verificarea fiecărei piese in parte.
După efectuarea acestor operațiuni, puteți determina ce piesa trebuie înlocuită. Este important de remarcat faptul ca unii producători oferă doar o transmisie finala completa, in timp ce alții oferă un kit de reparație complet.
Avantajul transmisiilor finale complete consta in asamblarea din fabrica, ceea ce minimizează posibilitatea erorilor de asamblare. De cele mai multe ori este mult mai avantajos economic sa înlocuiești transmisia in întregime, cu tot cu hidromotor, decât sa o repari.
După verificarea și evaluarea costului, puteți începe reparația, care consta in înlocuirea elementelor defecte cu altele noi. Repararea transmisiei finale este avantajoasa numai in caz de deteriorare parțiala. De asemenea, nu uitați de micro-defecte care pot trece neobservate in timpul inspecției de către inginerii fără experiență.
Trebuie de menționat ca nicio transmisie finala nu va funcționa eficient fără uleiul de transmisie corespunzător. Uleiul se schimba regulat la intervale specificate de producător.
PIERDEREA PUTERII TRANSMISIEI FINALE
Pierderea puterii este o defecțiune des întâlnita atunci când transmisia finala nu este întreținuta corespunzător. Acest lucru se observa atunci când utilajele nu pot urca o panta abrupta. Lipsa puterii poate fi provocata de următoarele cauze:
Motivul Nr. 1: Lipsa Presiunii
Lipsa presiunii hidraulice este o problema des întâlnita. Contactați furnizorul utilajului pentru a afla valoarea corecta a presiunii.
Motivul Nr. 2: Fricțiunea Excesiva
Fricțiunea excesiva poate fi cauzata de tensionarea greșită a senilei, ceea ce duce la uzura prematura a componentelor caii de rulare, inclusiv a transmisiei finale.
Motivul Nr. 3: Viteza Mare
In acest caz, problema este cel mai probabil legata de sistemul de control al vitezei. Înainte de a supune transmisia finala lucrărilor de reparație sau inspecție, testați sistemul de control al vitezei.
Motivul Numărul 4: Uzura Naturala
Acest proces poate fi încetinit printr-o întreținere corecta, dar nu poate fi niciodată prevenit 100%.
Factori Ce Necesita Monitorizați
Tensionarea Senilelor
Daca nu exista suficienta putere in timpul mișcării excavatorului, este necesar sa verificam tensionarea senilei. Tensionarea excesiva a senilelor provoacă presiune mai mare asupra caii de rulare, inclusiv asupra transmisiei finale, ce va fi suprasolicitata. Tensionarea excesiva a senilelor poate provoca de asemenea o uzura excesiva a rolelor și a altor piese componente ale caii de rulare.
Zgomot Din Transmisia Finala
Daca operatorul aude zgomot de la transmisia finala, atunci putem vorbi despre existenta unei defecțiuni. Zgomotul excesiv apare de obicei din doua motive: nivelul scăzut al uleiului de transmisie sau rulmenți uzați.
Funcționarea cu un conținut redus de ulei va deteriora reducția finala. Nerespectarea cantității necesare de ulei recomandata de producător pentru angrenaje și rulmenți va duce la supraîncălzire si defectarea echipamentului.
Trebuie avut in vedere faptul ca daca se completează frecvent ulei, posibil sunt scurgeri de ulei din cauza simeringurilor uzate.
Daca se constata o scurgere, simeringurile trebuie înlocuite cat mai curând posibil.
Nu neglijați întreținerea transmisiei finale pana când defecțiunea nu va deveni ireparabila! Verificați și înlocuiți uleiul din transmisie și înlăturați scurgerile cat mai curând posibil. Nu ignorați simptome precum zgomotul excesiv sau supraîncălzirea!